Alla inlägg under januari 2009

Av Elin - 18 januari 2009 18:23

Snart så kommer dom som ska titta på våran lägenhet! Känns spännande!!!

Andreas och jag har städat hela dagen känns det som.

Det har blivit diskat, dammsugigt, pantande av buskar/flaskor, undanplockande av kläder och annat kollijoks.

Nu är det ganska rent och snyggt, slipper skämmas över sitt hem :P Haha!


Sitter bara och väntar på att dom ska ringa!!! GAH!!

Hoppas att vi kommer gilla varandras lägenheter!



Annars så har jag gått och dragit på mig en förkylning.

Känner mig trött och slut. Ont, slemmig i halsen. Samt att snoret rinner ur näsan hela tiden. Typiskt. Men bara jag inte får feber ska man väll vara nöjd!


Ha de!

Ps. Uppdatering om lägenhets byte kommer senare. 

Av Elin - 15 januari 2009 22:13

Sitter just nu och knaprar i mig en skorpa innan det är sovdags.


Dagen har varit fin fin. Inte allt för mycket att göra på praktiken. Utan sådär slappt och lagom mycket att göra.

Första semlan för året är också intagen nu.


Igår satt jag och kolla lite mail m.m

Kollar in lulebos hemsida. På bytesbanken. Jag och Andreas vill ju gärna byta ner oss till en två. Känns för stort och för dyrt med en tre just nu.

Då! Plötsligt ser jag den. Den lägenheten vi har väntat på. En tvåa, på Porsön, billig hyra! Och dom som bor där vill byta till en trea!!!!

Andreas ringde idag och pratade med värdfolket för tvåan. Vi ska kolla på den under söndagseftermiddagen. Dom får självklart inspektera våran lya också.

Om dom gillar den, och vi deras! Då kan det bli ett byta. Jag hoppas med alla tår och tummar hållna!

Vill Vill Vill Vill Vill Haaaaaaa!


Imorgon blir de bara fyra timmars jobb. Har fyra timmar avsatt att söka jobb under i veckan. Så praktik mellan 9-13. Springa in till ams och lämna ett papper. Sedan söka jobb för hela slanten. Ska söka jobb till ögonen blöder :P


Nu är skorpan slut och sängen hägrar.

Hej hopp! 

Av Elin - 14 januari 2009 21:13

Kicki- Jag ska lägga upp bild på nya frippan när jag orkar.


För pappsens födelsedagspresent köpte jag ett hår kitt.

En hårblås, locktång och plattång :D

Så nu kan jag fixa med frisyren.


Idag på praktiken har de varit fullt upp. Städning, hårtvättning och massa annat. Men skoj :) Fick även tvätta bossens hår. Hon tyckte jag var himlarns duktig. Känns bra! 

Av Elin - 13 januari 2009 22:40

Tack för alla grattis hälsningar!


Dagens presenter:

Bok och fin middag från min älskling.

Pengar från pappsen.

Lunch, ny frisyr+slingning från min chef på hårhörnan.


En härlig och underbar födelsedag.

Sov gott alla!



Av Elin - 13 januari 2009 06:57

Idag är ingen vanlig dag, för det är Elins födelsedag! 

HURRA! HURRA! HURRA! 22 år! 

Av Elin - 12 januari 2009 18:19

Kicki- Haha, det ska vara träningsbyxor :P Ops!

Jo ett himla bra fynd.


Pappa- Jag har praktik i en månad. Sedan får man se hur de blir. Trivs jättebra!



Idag har jag varit hemma från praktiken. Mensvärk :( Men i morgon ska jag dit igen.

Och imorgon är det igen vanlig dag. För då är de min 22 års dag! Hurra för mig!!! Det firas med lunch ute med mina chefer på praktiken. Och tårta ikväll..

Nu ska jag fixa tvätten.


Bye bye 

Av Elin - 10 januari 2009 19:05

Emsan- Jo, känns jätte skönt att ha något att göra. 


Idag har jag och Andreas varit på stan en sväng. Lämnade igen och lånade böcker på bibblan.

Sedan så inhandlade jag ett par träningsböcker för 250:-, samt ett par joggingskor för 49:- Ja! Jätte billigt!! Helt galet :D


Har mest bara softat hela dagen. En härlig dag. 

Av Elin - 7 januari 2009 21:03

Och jag har gjort en hel del kan jag säga..

Svarat i telefonen, bokat in folk i klippboken, sopat, tvättat handdukar, plockat bort julpyntet, inventerat, blandat hårfärg, blekt hårtoppar på en kund, tvättat hår, sköljt ur en permanent, diskat en massa färgkoppar och penslar.

Känner mig duktig! Känner mig nöjd! Känns att jag har ont i mina stackars fötter...

Men praktikplatsen känns som ett bra ställe. Enda dumma är att de ligger en bra bit bort.

Nu ska jag fortsätta kolla på grammisgalan!


Kram på er! 

Ovido - Quiz & Flashcards