Alla inlägg under november 2009

Av Elin - 30 november 2009 09:32

Hej hopp!


Kom nyss hem från ett besök på avdelningen pelikanen, sundets förskola. Där jag ska starta min praktik den 7 december.

Fick ett jätte bra bemötande av personalen.

Barnen är som vanligt olika. En del väldigt sociala, andra blyga.

Lokalen är lite svår att hitta i med sina 4 avdelningar.

Men kommer nog lära mig hitta efter några dagar.


Kommer vara där från 08 på morgonen. Till 16 på eftermiddagen.

Men 45 minuters lunch. Det känns bra. Fast första dagarna blir nog väldigt tröttsamma. Eftersom man inte är van.

Av Elin - 29 november 2009 10:12

Idag kommer Andreas hem igen. Känns skönt.

Blir ganska långtråkigt när han är borta för länge.


I helgen har jag bara varit hemma och softat.

Tror att det är julskyltning i stan idag. Men har inte riktigt lust att gå dit.

För lite snö ute.

Av Elin - 26 november 2009 18:11

Inte gjort så mycket idag. Mest bara softat hemma..

Var till storheden och handlade lite.


Imorgon blir det arbetsförmedlingen igen. För inskrivning i jobbgarantin. Samt få en massa papper till praktikplatsen som ska fyllas i.

Andreas ska spendera helgen i Skellefteå.

Han åker dit i morgon :(

Blir alldeles själv hemma. Men det är så ibland.

Av Elin - 24 november 2009 18:25

Idag har jag fixat med lite uppgifter till Lernia.

Imorgon blir det arbetsförmedlingen, information om jobbgaranti. Vilket känns lite onödigt. Eftersom jag varit på den infoträffen tidigare. Men men, dom kan ju ha ändrat på nå regler.


Glömde säga att jag ringde pelikanen igår. Förskolans avdelning heter så. Där jag ska ha praktik.

Blir besök nästa måndag. :)

Av Elin - 21 november 2009 22:13

Jobbat idag.. slutade 16.

Andreas kom och hämta upp mig. Åkte försiktigt på den hala vägen bort till kvantum. Där inhandlades tillbehör till tacos!

Hem och städa upp lite grann.

Gör i ordning maten. Sedan kom Sara och Arvid hit :D

Mycket trevligt.

Dom kunde tyvärr inte stanna så länge. Eftersom dom har sin lilla hund Erik hemma, som måste ut på promenad.


Imorgon blir det bara sova. Ska sova super länge!!!

Av Elin - 20 november 2009 21:48

Jobbat idag.. 16-21.

Imorgon blir det också jobb.


Nu ska jag äta lite ostkrokar. Sedan blir de sängen.

Av Elin - 19 november 2009 16:36

Varit på stan en sväng.

Lånat nya böcker och spanat in julklappar till folk.


Imorgon blir det jobb, samma sak lördag.

Av Elin - 18 november 2009 18:44

Skulle fara och handla på storheden, ica maxi. Där skulle vi först och främst köpa en bal toapapper.

Och vad kommer vi hem utan? Jo, just det. Toapapper...suck!

Ovido - Quiz & Flashcards