Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 18 september 2010 19:45

Nu var det alldeles för länge sedan igen..


Skolan rullar på. Sakta med säkert tar jag mig fram i världen av kurslitteratur.
Det är det som är svårt och nytt att komma in i. Alla svåra ord och formuleringar.


Annars umgås jag mest med Tora och Paulina. Två underbara och snälla tjejer!

Paulina och jag har till exempel idag varit och kollat på rodden. När studenter byggt sina egna flottar och tar sig fram på iskallt vatten :)

Sedan bar det av till staden en sväng för att handla tyg till namnet som ska stå på min overall.

Just de. Alla kanske inte vet vad den där overallen är. Alla program på skolan har en egen overall i snygg färg. Min är lila. Eftersom jag tillhör pedagogerna.

Man har overall för att känna samhörighet. Sedan är det ju ett ursnyggt plagg :P

Även om man ska bli phösare (folk som hjälper till att fösa runt de nya programstudenterna nästa år) är overallen ett måste.


Imorgon blir det nog pluggande i badkaret, diskning, städning. Kanske även philm på skolan om jag orkar och känner att lusten infinner sig.


Kram på er!

Av Elin - 3 september 2010 18:11

Är så mycket nu. Så jag glömmer bort att jag har en blogg.

Skolan är ny, men väldigt intressant.


Beställt böcker och fått csn.

Köpt en liten mini pc. :)

Som jag kan ha med mig på skolan och så. Känns väldigt bra.



Under dagen har jag och Paulina. En tjej från klassen. Försökt fixa ihop något till nolleuppdraget imorgon. Som ska redovisas på stan.

Inte för att klassen verkar dyka upp.

Men men, jag ska i alla fall dit. Borde få ett fint plus. Bara för att man dyker upp.

Sedan på kvällen är det norrskensröj. Då tar öph, adeln och generalerna av sig sina kostymer. Och blir vanliga personer igen :P

Ovido - Quiz & Flashcards