Alla inlägg under januari 2010

Av Elin - 30 januari 2010 18:33

Var till myrorna en sväng igår.

Tänkte se om dom hade några fina vinterskor.

Och vad hittar jag?! Jo, vinterskor. Snowyoggings.. :) Fina, svarta, knappt använda. För 50 kr! Tror ingen var mer nöjd än mig då.


Hittade även en jättefin skjorta. Ljusblå och fin!


Idag händer inte mycket. Har spelat ut supermario. Läst lite.

Nyss ätit middag. Hamburgare.

Ikväll blir det robinsson.

Av Elin - 27 januari 2010 16:48

Termostaten byttes. Bilmekanikern körde runt. Allt funkade.

Andreas hämtar bilen. Går bra ett tag.

Ska sedan kolla under huven. 

Det ryker och samma problem som förut.... piss, skit. Ja, det bilen har nog gjort sitt nu. Kan man lugnt säga.

Av Elin - 27 januari 2010 14:16

Andreas är i Skellefteå fortfarande. Han bestämde sig för att sova där. Och foxa bilen idag.

Bilen blev fixad. Men till ett högt pris. 

Bytte termostat. 1600:-

Ajaj!


Lite bättre i magen. Men fortfarande dåligt :(

Aptiten är bättre i alla fall.

Av Elin - 26 januari 2010 11:15

Jaha, då sitter man här med en dålig mage.

Hemma i minst 48 timmar efter att magen är bra. Ifall att. Kan vara magsjuka. Eftersom det går sånt på förskolan.

 :(



Och Andreas är på väg till skellefteå under dagen.

Bilen hade visst kokat igen. Men har var på väg att fixa det.

Av Elin - 24 januari 2010 14:18

Helt klart är detta och ska förbli min lathetsdag. Sov till klockan 12.30 Kommer jag kunna somna inatt är frågan?


Kommer bara ta det väldigt lugnt hela dagen. Imorgon börjar en ny vecka med nya tag.

Av Elin - 23 januari 2010 18:18

Kicki- Man kommer tyvärr inte in i rummet där tvättmaskinerna står. Eftersom alla som tvättar där har ett eget personligt lås. Som man sätter i en grej på dörren.

Så det var bara att vänta.

Om det inte hade varit så. Då hade jag självklart använt snabbknappen.



Tvätten blev i alla fall tvättad tillslut. Även om vi inte hann köra handdukarna i torktumlaren.

Diskberget är också borta.

Blev en sväng till ica. Där inhandlades massa gott.

Lite hallonsorbet.. ska bli mycket gott.


Men nu väntar badet på mig.

Hörs!

Av Elin - 23 januari 2010 13:16

Jag och Andreas har tvättning idag. 12-16.

Vi kommer ner till tvättstugan. Då är det någon himla tattare som tagit våran tid.

Blir förbannad och bestämmer oss för att stanna kvar och vänta på dom skithögarna.

Vi ska ha vår tvättstuga och tid!!!


Medan vi väntar där nere. Så hinner vi upptäcka porsöns mecka för nördar.

Finns en studentförening där nere. Något med tärningen. Antar alltså att dom kanske kör någon rollspel med en massa tärningar.

Vilka karaktärer som vandrar förbi.

Först en kille. Lite småtjock. Utsliten läderjacka från tidigt 90-tal. Omedvetet smutsigt backslick med sitt halvlånga hår. Samt en portfölj och glasögon.

Han går fram till dörren för föreningen.

Och gör den "hemliga" knackningen. Tre höga dunkar på dörren.

Haha! Så bäst. Håller på att skratta mig sönder och samman.

Efter det kommer det förbi diverse olika typer. Nördar eller tjockisar...


Men tillbaka till tjuvarna som stal vår tvättstuga.

Efter en sisådär 45-50 minuters väntande dyker dom upp.

Två mycket smala och enligt mitt tycke ovårdade människor.

Dom påstår att de låg en dag i förväg. Alltså att deras tid var i morgon. Men råkat ta fel. Hoppas för deras skull att det var sant...


Tillslut får vi vår fina tvättstuga och kan slänga in smutstvätten i maskinen.

Det har nog aldrig tagit såhär lång tid att tvätta förut :P

Även om vi nästan alltid har oturen med försenade människor som drar över på vår tid.



Annars är det skönt med lördag. Sov till 11 idag. Härligt!

Disken ska jag ta itu med. Sedan blir det bara softande.

Av Elin - 22 januari 2010 13:04

Då var det helg. Vad skönt. Kommer kunna ligga och dra mig i sängen när jag vaknar. Inte kliva upp på en gång.


Men rubriken 1000 dagar är för att jag och Andreas varit tillsammans så länge. Underbart! Härligt!

Senare idag ska vi äta på restaurang :) Gott gott!


Och på tal om gott. Kladdkakan som Sara fixat igår. Var helt magisk. Hon hade även gjort nå fluff grejs men marianne i. Mums!

Ovido - Quiz & Flashcards