Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Elin - 18 januari 2010 14:29

Hatar att vara utan jobb..

Kan inte betala något. Känns mig livs begränsad.

Känner mig arg, att ingen kan se den arbetskraft jag har. Man får ingen som helst chans att visa den. Ge mig en chans!!! Jag kan, jag vill!!!!!!!


Sedan får man också brev från försäkringskassan.

Bla, bla, bla...du har gjort fel med din ifyllnad. Du får inte ha ledigt så många dagar för att åka hem över jul. Dom ledighetsdagar du ska ha måste godkännas av arbetsförmedlingen. Jaså? säger jag då. Jag ringde ju för fan och frågade om det innan jag tog ledigt..

Blir så förbannat less. Hatar!


Sedan när man ringer och ska ordna allt. Då har försäkringskassan en kö på 257 personer. Tyvärr.. mitt saldo på telefonen klarar inte av den väntetiden.

Och när man ringer sin handläggare.. jo var är han då? Inte där så klart..Skit, piss, fan!

Och sedan så ska jag behöva fixa det i morgon. Men då har jag inte tid. För praktiken är jag på! Där jag får mina 135 kr per dag...


Hej då!

Ovido - Quiz & Flashcards