Alla inlägg under oktober 2008

Av Elin - 30 oktober 2008 14:36

Det är inte ofta jag blir förbannad! Men man kan inte behandla mig hur som helst.


Ringde kundervice till ams idag.

Skulle fråga om adressen till a-kassa kontoret.

Hon frågar vilken a-kassa jag har. Men jag är ju inte inskriven. Det är ju därför jag söker adressen för att kunna skicka in en ansökan.


Jag säger att jag inte har någon.

Hon frågar vad det är för papper jag ska skicka in.

Ansökan om arbetslöshet säger jag.

Då skrattar hon. Hånskrattar och säger att man kan ju inte skicka in såna papper om man inte har någon a-kassa.

Men hur fan skulle jag kunna veta det. Jag fick papper av min handläggare på ams som jag skulle fylla i och skicka in till a-kassan. Tillsammans med ett arbetsgivar intyg från i sommras.

Och nu hånskrattar telefonisten ännu högre.

Jamen så är det i alla fall säger hon. Hej då. Och slänger på luren!!!!!


Hur fan kan man sätta en så jävla okänslig människa i en växel. Jag hann inte fråga klart något för helvete. Hon la på bara sådär. Hon stampade på mig som om jag skulle vara skit. Jag är så jävla förbannad att jag gråter, skakar och vill slå sönder något!

FY FAN FÖR DEN JÄVLA TELEFONISTEN!! Om jag hade uppfattat hennes namn skulle jag ringa hennes chef och göra hennes dag för ett helvete! Precis som hon gjort med min!


Orkar inte ringa upp någon nu. Jag fixar med pappar och skit i morgon. Är för arg för att fråga någon snällt.....

Jävla as.. 

Av Elin - 24 oktober 2008 23:19

Idag fyller Moa 20! Hipp hipp HURRA!


Annars händer inte mycket.

Söker jobb. Vill ha jobb. Ge mig jobb!!!



Trista nyheter.

Ingen gästbiljett till halloween på kåren. :(

Lou lou åkte ut på idol :.(


Så far och flyg! Nu ska jag se på greys.. 

Av Elin - 9 oktober 2008 19:36

Andreas och jag har det bra vi.

Allt knallar på.


Söker jobb hela tiden :/


Var på stan en sväng idag. Fixade nya brallor åt älsklingen. Ett par svarta snygga jeans. Billigt var de också.

Blev limm och nå skivor dessutom.

Även en present till Andreas mor som fyller år i morgon.


Vi kommer åka till ö-vik i morgon för att överraska henne på födelsedagen.. och byta till vinterdäcken på bilen. Blir säkert kvar där tills på söndagen.



Annars händer inte mycket.

Känner mig lite tröttare än vanligt, lite ont i halsen. Får väll se om det slutar i en förkylning. Hoppas inte..


Jaja, men ni får ha det bra.

Saknar min mamma och min morfar idag.

Kram! 

Av Elin - 4 oktober 2008 11:26

Man kollar ut och så snöar det! I början av oktober?!!

Helt galet ju!

När var man med om det senast, att det snöade så här tidigt menar jag.


Det var nog dagens nyhet.

Idag blir det en slappar dag.

Kanelbullens dag idag! Gottans...


Hej svejs! 

Av Elin - 3 oktober 2008 14:22

Att man ska ha en sån jäkla tur!


Blev nyss uppringd av halebop och fick besked att jag vunnit 500kr att fylla på mobilen med :D


Var ju inte länge sedan jag vann på makeupstore. Även om jag inte kunnat hämta ut min vinst därifrån.

För det var en sminkning och fotografering i göteborg. Men eftersom man bor så långt därifrån så har de inte funka.

Men i alla fall, var ju inte ens ett halvårsedan.


Och före det var det dintur. En massa värdecheckar.


Fan vad tur jag har!!! GLAD!



Annars så är uppgiterna för ams inskickade, känns skönt.

Fått tag på förra chefen, och kommer få mitt arbetsgivarintyg. Äntligen!

Så nu i helgen kan man andas ut. Ingen press, ingen stress.

Vet inte vad som händer i helgen riktigt. Har lust att bara vara hemma. Äta gott och softa.

Får väll se vad min älskling tänker göra. Annars kanske man kan gå på bio en sväng.. hm...


Så frågor till mina läsare!


  • Kan du  rekomendera någon bra film?
  • Vad händer i helgen?

Kram! 

Av Elin - 2 oktober 2008 19:14

Igår var magen sådär ond igen. Hatar när det är så.

Försökte stå ut, men blev bara mer och mer ont.


Så tjo pang blev det användning av mina hemska piller :P Det var väll inte allt för trevligt. Men men, smärtan gick över på en halvtimme sådär.

Även om jag är ömm i magen så är det bättre idag.



Annars händer inte mycket.

Har sökt jobb idag och spelat zelda. Det är väll det.


Kram på er! 

Ovido - Quiz & Flashcards