Alla inlägg under maj 2009

Av Elin - 31 maj 2009 09:45

Nu är jag hemma i lilla stöde. Där solen skiner från en klarblå himmel.

Ibland är det så härligt att bara få komma hem och koppla av.


Fast inatt var det mindre roligt. Min mage... Den är helt hopplös. Ont så jag trodde den skulle sprängas. Bara att ta sitt lilla piller och se glad ut. Hua.. idag är jag ganska ömm.



Men annars är det fint.


Morsdag och allt. Grattis lilla mamma. Är så stolt över att ha en mamma som kan ta för sig och säga/skriva vad hon tycker och känner!!

Läs bara vad hon skrev i Sundsvallstidning här om dagen:

http://st.nu/opinion/ordetfritt/1.1081303

Som sagt. Min mamma hon kan hon :D

Älskar dig mams!

Av Elin - 29 maj 2009 15:46

Japp! En cykeltur bidde det idag.

Cyklade vägen till jobbet så jag hittar. Tar cirka en 20 minuter. Så om man räknar på en 30 min, hinner man nog fixa sig innan jobbet i sommar.


Sedan cyklade vi vidare till stan och lånade en ny bok.


Godisaffären nästa! Ojojoj vad mycket godis det finns där. Nu klarar jag bussresan till Stöde.

Ica kvantum fick också ett besök. Limpa, kycklingklubbor och jordgubbaaaar!

Blir mina första jordgubbar i år. Mums!



Nu återstår bara duscha, äta, kolla lite tv, packa. Har lite att göra som ni märker! 

Av Elin - 27 maj 2009 21:53

Ätit grillat! :) Det var alldeles underbart som vanligt.

Sedan fixade jag ihop en äppelkaka. Den gick hem hos alla! Första gången jag gjorde en sådan. Lyckat :)

Bara vanlig sockerkaka, med äppelbitar i som är rullade i kanel och socker. Blev väldigt bra.


Är trött, så trött. Vill bara krypa ner i sängen och läsa klart min bok. Men lite folk här. Får vänta tills dom har gått iväg. 

Av Elin - 27 maj 2009 13:40

Hade tänkt ta en cykeltur idag.. Men vädret ville visst inte det. Regnet är på besök.

Men även fast det regnar så blir det grillning ikväll.

Linus och Martin kommer över. Grillar för att säga hejdå till Martin som åker hem i morgon, sådär över sommaren.

Har tänkt baka äppelkaka till efterätt med vaniljsås :) Blir fina fisken.


Lite hemlängtan nu. Ska bli skönt att åka ner ett tag. Kommer nog åka på lördag, eftersom älsklingen vill att man ska vara kvar så länge som möjligt..

Fast beror lite på hur buss/tåg går hem till stöde på lördagen. Brukar vara dåligt med sånt.. 

Av Elin - 26 maj 2009 14:33

Hej!

Tisdagen,  idag. Då är inte mycket inplanerat. Jag och Andreas har legat i sängen hela förmiddagen och kolla på UFC.

Så skönt!


Annars så åker jag nog ner till stöde i veckans slut. Får se om det blir fredag eller lördag. Ska bli härligt :) 

Av Elin - 25 maj 2009 11:40

Igår kväll kom min Andreas hem igen :)

Känns så skönt. Är glad så det spritter i mig. Nu vill jag dock bara ha mina pengar från försäkringskassan/ams så jag kan fara hem ett tag. Såhär innan sommarjobbet börjar. 

Av Elin - 23 maj 2009 22:38

Åkte till stan. Vädret var kanon fint. Varmt, härligt..

Lämnade igen böcker på biblioteket. Lånade nya böcker.

Sätter mig på bussen för hemfärd.

Molnen hopar sig, det blir svart i skyn. Regnet kommer. Det faller som om någon har vridit på kranen på högsta!


Ni kan tänka er hur jag såg ut när jag kom hem till lägenheten. Från att ha gått hem från busshållplatsen i ösregnet. Utan paraply. Bara klänning och jeansjacka.

Men men, man får se det positiva. Jag slipper duscha i alla fall :P Haha!



Skönt att Andreas kommer hem i morgonkväll. Längtar väldigt mycket efter honom nu. Vill kramas. Andreas, han ger dom bästa kramarna.. 

Av Elin - 22 maj 2009 15:44

Nu har jag varit och badat/simmat på pontusbadet här i Luleå. Jätte fräscht ställe. Kommer helt klart gå dit och bada mer!!!


Känner att jag vill hitta på något här i det fina vädret. Men har ingen att umgås med. Allt blir så tråkigt ensam.

Sedan har jag dåligt med pengar, det är ju också ett handikapp.


Mina nya kjol från myrorna sitter super bra! Så snygg och luftig! YEAH!

Men mina skor (dom svart vita, med kilklack för dom som vet) har gett mig fula skavsår på hälarna :(

Ovido - Quiz & Flashcards