Alla inlägg under februari 2009

Av Elin - 27 februari 2009 23:22

Inte mycket gjort idag.

Var till stan och låna mer böcker. Har läst ut dom två jag lånade i tisdags :) Snabbläsning..yes box!


I morgon åker min älskling bort till Umeå en sväng.

Han ska gå på nå musikgrejs.

Dock blir det nog bussresa ner som det verkar. Eftersom bilen, lilla yettan, har hål på något filter fram i motorn. Så det ryker och luktar uscha.

Men men, sånt händer.


Alltså är jag ensam och ska lägga upp för en myskväll för mig själv.

Ostkrokar, film och bara må gott!!! 

Av Elin - 26 februari 2009 21:51

Inte varit mycket på dagordningen idag.

Sökt lite jobb.

Badat.

Haft lite ont i tanden.

Fått en dum blåssa nere vid tungan som är sjukt irriterande.

Läst.

Ätit gröt.

Sett på tv.


Det var min lista idag :P 

Av Elin - 24 februari 2009 21:38

Semla har intagits. Gott, men min tand gillade den inte särskilt mycket.

Varit på arbetsförmedlingen också. Var sommarjobbensdag. Lämnade cv och personligtbrev till några ställen :)


Annars så har jag som sagt fortfarande ont i tanden.

Eller kanske är det tandköttet? Vet inte. Ser dock lite mindre svullet ut. Hoppas att de går till sig. 

Av Elin - 23 februari 2009 21:47

Kristina- Näe det gjorde inte ont. Fick ju en ordentlig bedövning på hela höger sidan. Men de luktade sjukt äckligt. Sedan blir de inte bättre av att det är ens eget kött som dom bränner.. Hua!!



Dock så har det gjort ont hela dagen efter det att bedövningen släppt. Har levt på alvedon idag.

Nu ska jag krypa till kojs och hoppas på att det är bättre i morgon.

FÖR JAG SKA HA SEMLA!!!!!! 

Av Elin - 23 februari 2009 14:04

Ringde till mammsen och fråga hur jag skulle göra med visdomstanden. Eftersom svullnaden inte har gått ner.

Hon sa ring och fråga på tandvården.

Ringde dit. Fick gå dit.


Sedan brände dom i tandköttet på mig!!!! GAH!!

Känner mig lite som en kannibal. Hm, undrar varför?!

Dom gjorde så för att en tandköttsbit låt liksom över tanden. Det trodde dom orsakade svullnaden.

Nu är det bara vänta och se. Sedan blev jag 672 kr fattigare. Undersökningen, behandling och munnskölj på det. Hua!


Nu sitter jag med en tuss i munnen. Eftersom det blöder lite.

Hoppas det känns bättre i morgon. Måste ju kunna äta semlor!!! 

ok!

Av Elin - 22 februari 2009 17:59

Kristina- Jo, jag får nog ta och borta där en massa! Även om det gör så satans ont :P 


Lillfisen- Ja vet inte hur du klarar dig utan lilla mig..hihi 

Av Elin - 22 februari 2009 14:47

Kicki- Jo, jag vet. Men kan inte komma tidigare. Har för mycket möten och sånt.


Idag är en slapp dag.

Läser, ser tv, kolla datorn. Inget mer. Bara vara..


Eller jo förresten! Jag har galet ont i munnen, längst bak på högersida. Nere. Dumma visdomstand. Tandköttet är uppsvält som en stor knöl. Kan nästan inte bita ihop för de gör ont. Det onda gör ont ända upp i käkleden. Får se hur det här slutar :P 

Av Elin - 20 februari 2009 18:03

Idag har jag diskat och städat lite :)

Känns bra när det är rent och snyggt. Även om själva städningen inte är så rolig.


Just nu sitter jag med en liten bytta lösgodis från kvantum. Gott gott..

Dom har såna där palle kuling pluttar. Brukar ju finnas röda, gröna och gula. Men fanns det lila. Som smakar viol!!! MUMMA!!!! Så underbart gott.

Har ostkrokar också. Men de blir nog senare, eller i morgon.


Annars så försöker jag hitta en praktikplats och jobb.

Söka söka söka.


Åker hem till Stöde en sväng sista helgen i mars. Då ska visst Marie och Markus ha fest! Ska bli askul! Var så länge sedan man festa ordentligt med dom nu.


Dagens sakna: Mamma och morfar!!! Och lillfisen och kicki...och kompisarna hemma. Massa folk.. Men mest mamma :) 

Ovido - Quiz & Flashcards