Alla inlägg under april 2009

Av Elin - 13 april 2009 12:52

Vaknar.. tittar ut! 

Solen strålar från en klarblå himmel. 11.6 plusgrader! Kan det bli bättre vårväder! Love it!


Ska väll snart ta en sväng till ica. Måste fylla kylen med mat. Den gapar tomt nu. Kanske tar med alla tom flaskor/burkar också. Skulle vara skönt att få bort dom.

Fast egentligen vill jag bara spendera hela dagen i solstolen, ute på loftgången. I solen! :D


Ha de fint! 

Av Elin - 11 april 2009 16:58

Mycket påsk saker överallt. Små kycklingar och annat.

Var in till stan en sväng med Andreas. I rondellen vid kulturenshus. Då står de en gubbe (som vi tror var tysk. Han hade kläder som såg ut lite så) och fotar häxan som är uppsatt där. Det var lite skoj..hihi


Var som sagt in till stan. Tog en fika på bosses :) Gott gott!


Nu är vi hemma igen och bara softar.

Kram på er! 

Av Elin - 10 april 2009 16:14

Blir inte många knop gjorda idag.

Ska på affären sedan och köpa godis och kanske lite ostkrokar :D

Man måste festa till det såhär i påskhelgen.


Under kvällen vet jag inte alls hur planerna lyder. Kanske se någon film eller liknande.

Fick matkuponger av mammas Nisse när jag var hem. Kanske borde bjuda Andreas på någon god mat någon dag nu i helgen. 



Ganska trött annars. Spenderar mina dagar framför bärbara/tv/bok. Där är mitt liv just nu.. hemskt hemskt.

Näe..hoppas ni har bättre väder också. För här bara snöar det hela tiden. 

Av Elin - 9 april 2009 08:18

Det är såhär att jag har nästan aldrig problem med att somna/sova.

Kan lägga huvudet på kudden och somna in på mindre än 5 minuter.


Igår var de dock väldigt synd om min älskling. Han kunde inte alls sova. Ibland får han så. Han vrider och vänder sig. Men kroppen kan inte somna.

Tror han har varit vaken hela natten. Bara att låta han sova.

Fast de att han hade huvudvärk och tandvärk gör nog inte saken bättre.

Undrar också om han kan ha blivit påverkad av fullmånen som var igår.

En del personer kan bli himla oroliga i kroppen när de är en sådan måne.


Hoppas han kan sova länge i alla fall. Jag håller mig ute i vardagsrummet. Tyst som en mus..



Planer för idag är. Duscha och boka tvättid. Haha! Inte dom mest avancerade planerna. Men men.. något att göra i alla fall. 

Av Elin - 7 april 2009 20:22

Varit på stan idag. Skönt väder, sol! Tog på mig solbrillorna och traskade till bussen.

När jag väl var i stan fixade jag nya böcker på bibblan.

Sedan tog jag en repa på stan.

Blev ingen storshopping direkt. Utan bara två par trosor och en ny deo :)

Känner mig nöjd och glad.


Ibland är jag duktigt klantig också. Jag skulle hä ner hamburgeköttet i stekpannan. Då skvätter det upp margarin på mig. Ajaj! Som tur var det inte mycket alls.

Efter de, då ska jag ge Andreas en kram. Råkar hugga mig själv med nagel i höger underarm. Blödde lite, och gjorde ont. Men nu känns de bättre. Bara ett rött litet nagelmärke där nu.

Men men, att man kan vara så klantig.


Längtar tills den 20 då jag ska på jobbintervjun. Blir ohågansam av att bara sitta och vara.

Nu är snart mitt påskägg slut också. "Råkade" ju öppna det direkt när jag kom till Luleå igen. Mums!

Av Elin - 6 april 2009 17:02

I morse fick jag ett samtal från min nye handläggare. Fick tid den 22 april, kl.14.00

Så de blir nog bra. Även om det är ett tag till dess.


Har varit väldigt väldigt duktig idag :)

Städat hela lägenheten nästan.

Dammsugigt, blötmoppat, städat undan en massa skräp, flaskor och burkar i köket. Diskat, gjort ren spisen. Samt vid micron.

Bara fläkten jag måste ta någon dag. För den är verkligen äcklig nu. Blä!


Andreas har varit borta i Piteå hela dagen. Han har varit och presenterat sitt c-arbete för lite folk.

Men nu är han hemma igen.



I morgon ska han också iväg.

Då drar jag nog in till stan och går på bibblan. Måste lämna/låna böcker.



Just de, ikväll blir de filmkväll också.

Tror de var Linus och en Lisa som ska komma. Sedan kanske CH och Martin hakar på. Man vet ju aldrig med dom dära :P


Ha de fint! 

Av Elin - 5 april 2009 20:37

Nu har man varit hemma i Luleå i några timmar.

Känns skönt att vara hemma igen :)

Med en underbar sambo som är härligt gosig. Känner mig nästan nykär igen! Svårt att vara ifrån varann. Även om de bara var en vecka på ett ungefär. Har varit som en månad..



Kan bara säga att jag haft en skön tid nu i Stöde. Skönt att hälsa på alla en sväng. Hämta ny energi.

Härligt också att umgås så pass mycket med Wiklund!! Man saknar henne när man bor så långt ifrån varann.

Även skitskoj att träffa alla andra. Inspektionen av Marie och Marcus lägenhet gjorde mig lite avis. Så fint dom har fått hos sig.


Festen som var i fredags var bäst!

Haha! Allt hände nästan. Från spya till lite bråk :P

Många gamla kändisar från förr fick man träffa igen. Skoj! :D

Dagen efter var det bakfylla för nästan hela slanten! Marcus första bakfylla.. ja, vad ska man säga.. någon gång ska väll vara den första. Hua. 

Av Elin - 2 april 2009 16:35

Här händer allt i huller om buller.


Jag och mamma begav om till Fränsta en sväng.

In på erikshjälpen bar det först. Hittade två söta små plånböcker. Eller kanske inte plånböcker utan sånadära portmonäer. Som söta små tanter brukar ha :)

Mamma hittade mätglas till drinkar, samt en chaker.


Efter de blev de godishandling på ICA där i Fränsta.

29kr var billigt.

Dock blev man tittad på som värsta utbölingen.


Sedan när vi sitter i bilen på väg hem. Då ringer en Monica från Luleå.

Hon ville att jag skulle komma på jobbintervju den 20 april. Det är ett korttidsboende. Verkar mycket intressant. :)

Ovido - Quiz & Flashcards